VOLG MIJN BERICHTEN VIA BLOGLOVIN'

Follow on Bloglovin

13 december 2013


Je gaat op jezelf wonen en bent super enthousiast. Eindelijk je eigen plekje! Op televisie zie je genoeg reclames voorbij komen over meubelen, keukens en badkamers en ook de Ikea ken je wel. Je kamer inrichten moet een eitje zijn toch? In je hoofd weet je namelijk precies wat je wilt en hoe het eruit moet komen te zien. Vandaag wil ik het met jullie hebben over hoe je die start maakt. Hoe begin je? Toen ik mijn keuze had gemaakt om in Wageningen te gaan studeren, wist ik dat er aan die keuze iets verbonden zat: ik moest op kamers. Wat ik deed? Websites afzoeken naar wat ik leuk vond! Ik belandde al snel bij Riviera Maison. Ik ging een beeld vormen van wat ik nou eigenlijk wilde en dat beeld werd steeds duidelijker! Als ik iets tegenkwam wat ik leuk vond, neem bijvoorbeeld een nachtkastje, dan plakte ik een foto in een word-document. 'Op de wish-list' laat ik maar zeggen. Wat ik ook ontdekte was marktplaats. Vaak maakte ik 's avonds nog even tijd om wat rond te struinen en te kijken of er dingen tussen zaten. Alle items die ik had gevonden, van kasten en dekbedovertrekken tot kussens en tekstborden, printte ik uit en plakte ik op een groot wit papier. Dit kun je natuurlijk ook doen met afbeeldingen in woontijdschriften. Zelf vind ik het heerlijk om te knippen en te plakken en collages te maken, dan zijn beide ideeën een goede optie! Zo kreeg ik een goede indruk van mijn toekomstige kamer en kon ik in één oogopslag zien of een nieuw item dat ik vond op het internet erbij paste. De dingen die ik op marktplaats tegenkwam probeerde ik zo goedkoop mogelijk en eigenlijk gelijk te kopen (je moet niet te lang wachten; want dan is het zo weer weg)!  Volgens mij gaan de meesten mensen ook naar de Ikea om door alle ruimtes heen te lopen en zo inspiratie op te doen en ook de kringloopwinkel is natuurlijk een goede optie! Vinden jullie het moeilijk om je kamer in te richten en het precies zo te laten worden als hoe je het in je hoofd hebt?

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik ben ook al aan het kijken naar welke sfeer ik mijn kamer volgend jaar wil hebben. Heb jij trouwens nog tips voor het zoeken naar een kamer? Ik heb geen idee hoe vroeg je erbij moet zijn... Leuke sites voor meubels etc. zijn ook altijd welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahw dankjewel! Ik zou gewoon lekker op tijd beginnen met rondneuzen op het internet en leuke winkels! De Xenos moet je zeker niet overslaan en bij de Action moet je echt zijn voor de accessoires, zo veel goedkoper! Als ik goede sites voor meubelen vind zal ik het zeggen! Ik denk dat je daarvoor echter het beste naar de Ikea (gewoon zelf verven voor een leukere look) kunt gaan of naar de kringloopwinkel! Ik houd je op hoogte goed?

      Verwijderen

Ik spring een gat in de lucht bij elke reactie, dus laat gerust een reactie achter!